Leergang directie

Herregistratie schoolleidersregister PO

Triqs Educatief biedt in het kader van herregistratie voor het Schoolleidersregister PO een aantal leergangen aan.

Onze leergangen bestaan uit een beknopte theoretische inleiding en een parallel persoonlijk leertraject dat wordt afgesloten met een reflectieopdracht.

Met elke leergang dekt u het bijbehorende thema van het Schoolleidersregister voor uw herregistratie volledig af.


LEERGANGEN

Triqs Educatief biedt 3 formele leergangen aan voor herregistratie in het Schoolleidersregister PO:

  • Leergang Sturen op kwaliteit in de klas (thema Kennis- en kwaliteitsontwikkeling)
  • Leergang Omgaan met verschillen
  • Leergang Persoonlijk leiderschap

VRIJSTELLINGEN

Schoolleiders die werken met de Cadenza Vaardigheidsmeters (VHM) kunnen een vrijstelling aanvragen voor een gedeelte van de leergang:

  • De training voor de Vaardigheidsmeter Instructiegedrag (VHM) is onderdeel van de leergang Sturen op kwaliteit in de klas. Met uw VHM-licentie kunt u een gedeeltelijke vrijstelling aanvragen.
  • De training voor de Vaardigheidsmeter Interne begeleiding (IB) is onderdeel van de leergang Omgaan met verschillen. Met uw VHM-IB licentie kunt u een gedeeltelijke vrijstelling aanvragen.
  • De audittraining (AIT) is onderdeel van de leergang Persoonlijk Leiderschap. Als u deze audittraining al heeft gevolgd, kunt u vrijstelling aanvragen voor de dagdelen 1 t/m 4 van ‘Bijeenkomsten’ en voor ‘Training on the job’ (60 SBU).

Wilt u als Kapablo gebruiker in aanmerking komen voor een vrijstelling, neem dan contact met ons op.

WERKPLEKLEREN ALS UITGANGSPUNT

Schoolontwikkeling en persoonlijke ontwikkeling gaan hand in hand. Zoals voor leerlingen geldt dat ze het meest leren door realistische vraagstukken te onderzoeken in een betekenisvolle context, geldt dat de schoolleider het meest leert door te werken aan een concreet vraagstuk in de eigen school. Uw dagelijkse praktijk is daarom het uitgangspunt in de leergang.

DRIESLAG

Al onze leergangen kennen de volgende drieslag:

  • Beknopte theoretische inleidingen, waarin theoretische kaders, recente wetenschappelijke inzichten en praktijkvoorbeelden worden gepresenteerd.
  • Een parallel persoonlijk leertraject waarin de eigen leiderschapsvaardigheden in relatie tot de schoolontwikkeling worden uitgediept (dit onderdeel wordt afgesloten met een reflectieverslag).
  • Praktijkopdracht(en) waarin de cursist de theorie toepast op de eigen schoolorganisatie.

TRAININGSLOCATIE EN KOSTEN

De leergangen worden incompany verzorgd. De kosten voor het volgen van één van onze leergangen zijn afhankelijk van het aantal deelnemers uit de organisatie. Vraag daarom vrijblijvend een offerte op maat aan.

MEER INFORMATIE


Neem contact op met Fred Kramer of Claire Renardel voor vragen omtrent de inhoud of de uitvoering van deze training.

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

andere diensten van triqs educatief

Neem contact met mij op

Wij gebruiken uw gegevens enkel om uw bericht te beantwoorden en nieuw voor andere doeleinden. Lees meer in onze privacyverklaring.